Eerste familie ontmoeting

21 september 2018 - Vancouver, Canada

Vrijdag 21 september
Eerste familie ontmoeting

Vandaag hadden we tussen half tien en tien uur afgesproken met Heidi, één van de Canadesefamilieleden. We hadden afgesproken om een dag met elkaar een deel van Vancouver te verkennen.

Na de reis door de aflopende ochtendspits kwamen we met behulp van de Tom Tom aan bij de flat waar Heidi en Terry wonen en daar konden wij de auto in de parkeergarage onder de flat parkeren. Nadat we elkaar hadden ontmoet en begroet gingen we met de auto van Terry verder. Eerste doel was Stanley Park.
Heidi was onze gids van de dag en we kregen allerlei informatie over diverse interessante dingen die we onderweg tegenkwamen. Aangekomen in Stanley park hebben we eerst een stukje door het park gelopen. Het is een heel mooi park en diverse bomen kregen al de mooie herfstkleuren. Hierna met de auto weer verder over de route door het park. Het park is 1.000 hechtare groot en er loopt een weg doorheen met iedere keer parkeerplaatsen om te stoppen. Op zomerse dagen is het er erg druk met wandelaars en fietsers.

Volgende stop was bij de beroemde Totempalen die in het park staan. Een mooi gezicht die kleurrijke palen en na de nodige foto’s zijn we weer verder gereden naar de plek waar je een mooi uitzicht heb op en viaduct boven de highway die door het park loopt en de brug die Noord Vancouver verbind met Stanley park. De brug is genaamd de Lions bridge omdat er aan het begin aan beide kanten leeuwen van steen staan. De brug is destijds gemaakt door een particulier van de Guinness familie die een landgoed bezaten waar deze brug heen ging.

Bij de parkeerplaats hier was ook een restaurantje waar we koffie konden drinken, maar deze was niet de beste die we deze reis hebben gehad, eigenlijk de slechtste. Na de koffie zijn we weer teruggereden naar de flat en hebben we de auto laten staan en hebben we geluncht in het Italiaans restaurant wat onder in het flat gebouw zat.
Volgende bestemming was Granville Island.

We zijn hier met een kleine watertaxi heen gevaren wat ook een leuke belevenis was. Granville staat bekend om zijn grote markt. Oude bedrijfspanden die nu dienst doen als markthallen waar veel vers fruit en groente en andere verse levensmiddelen (o.a.vlees en vis) wordt verkocht, maar waar ook veel kramen met lokaal gemaakte artikelen van lokale kunstenaars staan.We hebben hier veel mooie dingen gezien en het was er best wel druk. Het deed ons een beetje denken aan de Phoenix Food Factory in Rotterdam, maar dan veel groter en dus naast voedsel ook zelfgemaakte artikelen.

Na een tijdje hier rond gestruind te hebben zijn we weer met de watertaxi naar de andere kant gevaren en zijn we naar Heidi en Terry’s appartement op de 18e verdieping gegaan.

Daar aangekomen was oom Piet inmiddels ook opgehaald door Terry en dat was leuk en gezellig en het was goed om hem weer eens te zien. Heidi en Terry hadden goed hun best gedaan en na een tijdje konden we aan tafel voor een lekker diner. Lamsbout met mashed potatoes en groente. Dit smaakte ons prima en we hebben gezellig zitten kletsen. Ook het dessert was prima een appel en berry crumble. Na het diner nog lekker verder bijgepraat en genoten van het mooie uitzicht over een deel van de haven en Vancouver. Inmiddels natuurlijk al helemaal donker en er waren dan ook veel lichtjes te zien van de vele woon- en kantoortorens.
Even na 10 uur hebben we afscheid genomen, maar niet voor lang, want morgen staat de familiedag op het programma en deze is bij John en Arlene. Zij wonen op een farm in Langley. Leuk om daar ook heen te gaan en andere familieleden te ontmoeten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneke Roos:
    22 september 2018
    Leuk om de familie weer te zien en met elkaar op te trekken. Veel plezier
  2. Frans en roely:
    22 september 2018
    mooi om te lezen......en Theo jij bent na deze vakantie toch wel van je hoogtevrees af