Geld bespaard of geld uitgegeven?

19 september 2018 - Vancouver, Canada

Woensdag 19 september
Geld bespaard of uitgegeven?

Vandaag de overtocht gemaakt van Victoria op Vancouver Island naar Vancouver. Voordat we met de auto op pad gingen zijn we eerst nog in de stad gaan ontbijten. Daarna nog even een laatste inkoop, maar het zou later blijken dat, dat niet de laatste van de dag zou zijn.

Rond kwart over tien met de auto richting Swartz Bay waar we met de BC Ferries over zouden varen naar Tswawwassen, net onder Vancouver. Een mooie overtocht tussen diverse eilandjes door en ook door nauwe stukken water. Het laatste stuk ging door de baai bij Vancouver. Het was nog steeds stralend weer dus het was lekker vertoeven op het buitendek, wel was het windje fris, dus wel beschutting zoeken.

Na aankomst in Tswawassen zijn we doorgereden naar Richmond waar de enige McArthurGlen Outlet buiten Europa is. De dames verheugden zich hier al enige dagen op. De outlet ligt vlak bij Vancouver International AirPort, dus die weten we ook gelijk te vinden. Op het enorm grote parkeerterrein was ruimte zat om te parkeren en daarna “shoppen”.

Eerst nog even registreren zodat er extra korting gescoord kon worden. Het centrum is qua opzet vergelijkbaar met de outlet van bijvoorbeeld Roermond en de winkels zijn ook vergelijkbaar. Het leek wel of we in Azië waren want de Westerse mensen waren bij wijze van spreken op één hand te tellen. Ook het winkelpersoneel was meest Aziatisch en ook de bordjes in de winkels en aanduidingen waren naast het Engels ook in het Chinees. De dames hebben zich goed kunnen vermaken en zoals ze aan het einde van het shoppen zeiden: We hebben vandaag een hoop geld bespaard. De mannen waren het hier niet helemaal mee eens want die vonden dat we vandaag veel geld hebben uitgegeven .

Rond half vijf vertrokken we voor de rit naar onze laatste (negende) accommodatie, dit keer een particulier appartement in de basement van een huis. De rit door Vancouver naar Vancouver North ging door de spits, maar dat was goed te doen. Met behulp van de Tom Tom konden we het makkelijk vinden en aangekomen bleek het een mooi en stijlvol ingericht appartement te zijn in de basement, met alles er op en er aan, zelfs een Nespresso machine, met een doos vol cupjes, “Nespresso what else”

Nadat we de auto leeg hadden gehaald en de spullen een plekje hadden gegeven zijn we nog even naar een Walmart gereden voor de laatste boodschappen.

Morgen een dag voor excursies in Vancouver, voor deze avond is het lekker relaxen en doen waar we zelf zin in hebben.

1. Anneke Roos:
    20 september 2018
    Ja winkelen hoort ook bij een vakantie. En dan zo voordelig😂😂😂
  2. Gabriella:
    23 september 2018
    Te gaaf gewoon!
    Ben jaloers, dit staat nog op mn to-do lijst. 👍