De VanRoon clan komt bijeen

22 september 2018 - Vancouver International Airport, Canada

Zaterdag 22 september
De VanRoon clan komt bijeen

Vandaag de laatste volle dag in Canada en op het programma stond de VanRoon family day. Eens in de drie a vier maanden komt de hele familie bij elkaar om de verjaardagen in die periode te vieren en om bij te praten. Toen bekend werd dat wij naar Canada zouden komen werd deze dag afgestemd op een datum dat wij in Vancouver zouden zijn. Dit werd dus onze laatste volle dag in Canada.

Voor deze bijeenkomst moesten we naar Langley ten zuiden van Vancouver, een rit van circa 60 kilometer. We kwamen bij elkaar bij John en Arlene in hun kleine ‘farm’ waar ze sinds anderhalf jaar wonen. Vanaf half twee was iedereen welkom en toen wij aankwamen was een groot gedeelte al aanwezig. Het was leuk om de neven en nichten weer eens te zien en te spreken. 25 jaar geleden waren Terry, Alida en Marjorie in Nederland geweest en daarvoor waren Theo en Magda in 1977 naar Canada geweest. Ome Piet was voor het laatst in 2001 in Nederland geweest dus dat was allemaal lang geleden. Wij hadden voor ieder gezin een tas met echte Hollandse produkten, drop, kaas en stroopwafels. Dit werd erg gewaardeerd en sommige konden niet wachten om iets te nemen.

Het werd een gezellige middag. Iedereen had wat te eten gemaakt, echt Canadees eten, en dat was rijkelijk aanwezig en heerlijk. De verjaardagen van de kinderen werden gevierd en voor de volwassenen die jarig waren werd een ‘grabbelton’ gehouden. Alle koppels stopten geld in een zak en de namen van de jarigen werden in een bak gedaan. Als je naam werd getrokken mocht je als eerste grabbelen in de zak en één bankbiljet eruit trekken. Dat had je dan gewonnen. Omdat Leon eind deze maand jarig is bleek zijn naam ook in de pot te zitten en werd er ook nog uitgepikt. Leon grabbelde 5 dollar uit de zak.

Eind van de middag ging iedereen weer naar huis en namen wij afscheid van iedereen en hopen wij elkaar toch nog weer eens te zien, hetzij in Nederland of in Canada.

Morgen de terugreis naar Amsterdam en dat betekent het eind van een onvergetelijke reis. Drie weken rondgetrokken door Alberta en British Columbia. Gestart in Calgary naar Banff, Jasper, Valemount, Clearwater, Pemberton/Whistler, Vancouver North, Ucluelet en Victoria op Vancouver Island en tenslotte weer naar Vancouver North.

Enkele wetenswaardigheden:

1.  Negen accommodaties gehad, waarvan er eigenlijk maar één niet aan de verwachtingen voldeed. De andere acht waren goed tot zeer goed.
  2. Drie weken rondgereden in een Ford Expedition en ruim 3.200 kilometer afgelegd.
  3. Volgens de stappenteller hebben we ongeveer 140 kilometer gelopen.
  4. We hebben 21 wilde diersoorten gezien, sommige een enkele andere meerdere. 15 beren en zo’n 30 walvissen waren wel de toppers die we gezien hebben.

Zoals diverse neven en nichten zeiden: jullie hebben meer van Canada gezien dan dat wij zelf hebben gezien. Het weer is voor deze reis prima geweest. Ja het regende een aantal keer, maar daar hebben we geen last van gehad. We hebben niet iets laten schieten omdat het regende. We hebben stralend blauwe luchten gehad en in Lake Louise hadden we de eerste sneeuw.
Iedereen bedankt voor het lezen, de reacties en het volgen op onze reis. Wij vonden het leuk dat jullie dit deden.
Wie weet tot een volgende reis.
Groetjes,
Theo, Wija, Magda en Leon

1. Heidi:
    23 september 2018
    Thank you for coming to visit us, it is wonderful to connect with Terry’s cousins. The Van Roon Clan is indeed a very inspiring family. Your travel posts and your travel blog have inspired me to make more time for discovery.
  2. Thea:
    23 september 2018
    Heb genoten van jullie reisverslag! Of we er zelf bij waren.
    Herinneringen aan onze rondreis in 1997 komen boven. En de beregezellige beroemde Van Roon Family Reunions !
  3. Caroline:
    23 september 2018
    Wow! Ik heb jullie zo'n beetje gevolgd op FB. Het zag er fantastisch uit allemaal. Jullie hebben vast een heerlijke reis gehad!
    Goeie reis naar huis!
  4. Michelle:
    23 september 2018
    Super leuk om dit mee te lezen en zien. We wensen jullie een hele veilige reis terug. Xxx Michelle,Simon, Tessa en Karlijn
  5. Christien:
    23 september 2018
    Heel leuk om jullie zo te volgen, mooie foto’s gezien 👍🏼 Heel fijn dat jullie zo genoten hebben.
    Goede reis terug !!!!
    Groeten Martin en Christien
  6. Coby van Roon-van Walsum:
    24 september 2018
    Nu zijn jullie weer thuis. Een mooi reisverslag heb je gemaakt. De Canadese familie weer gezien en een mooi trip gemaakt. Fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad. Leuk dat de thuisblijvers het mee konden maken, in je blog en op Facebook. Groetjes en tot ziens, Coby