Vancouver day

20 september 2018 - Vancouver, Canada

Donderdag 20 september
Vancouver day.

Deze donderdag een dag in Vancouver. Na het ontbijt de diverse boekjes en internet forums bekeken wat we wilden gaan doen. We besloten toch naar de Capilano Suspension Bridge te gaan, dit is maar circa 8 kilometer van ons huis vandaan. Theo ziet dat niet zo zitten, maar dit is wel een kans “Once in a lifetime” is voor ons. Theo ging zelf niet mee naar de brug, maar bleef achter in een restaurantje met een goed boek/ereader.

Na de kaartjes gekocht te hebben, de Chinese invasie was hier ook weer merkbaar, gingen we naar binnen en eerst maar gelijk naar de Suspension bridge zelf. Deze hangende brug hangt ook weer aan een aantal stalen kabels, net als bij de vorige brug. De brug is 140 meter lang en hangt 70 meter boven de Capilano River in een kloof. Het was best wel druk op de brug en die bewoog dan ook behoorlijk heen en weer, wel erg leuk. Onderweg op de brug de nodige foto’s en filmpjes gemaakt

Aan de overkant aangekomen zijn we doorgegaan naar de Treetops Adventure. Dit is een trail, maar niet over de grond, maar ook over hangende bruggen tussen de enorme grote bomen die daar in het “regenwoud” staan. Ook dit is weer leuk om te doen. Na deze Treetop vervolgden we de trail over de “Cliff walk” dit is een trail, ook over een aangelegd pad, maar nu hangend langs de rotsen in de kloof. Het is een bijzondere ervaring geweest en nadat we terug bij Theo waren nog wat gedronken en daarna met de auto naar de Lonsdale Market.

Deze Lonsdale Market is een overdekte markthal (gelukkig maar want het regende inmiddels gestaag) van twee verdiepingen waar op de begane grond allerlei winkeltjes zitten die met etenswaren te maken hebben, maar ook kleine afhaal restaurantjes. Hier kan je allerlei eten kopen en dan op één van de terrasjes opeten, dat hebben we dan ook gedaan.

Hierna zijn we met de waterbus naar downtown Vancouver gegaan. We wilden naar Chinatown en daarvoor moesten we eerst weer door Gastown. De laatste straten richting Chinatown waren niet de meest representatieve straten van Vancouver. Veel daklozen, zwervers en mensen die in hun eigen wereld leven. We voelden ons daar niet echt op ons gemak en zijn dan ook niet Chinatown ingegaan, maar meer richting het moderne winkel en zakencentrum.

Rond half vijf zijn we met de waterbus teruggegaan naar Vancouver North en daarna naar ons huis.

Morgen staat een dag op de planning om met Heidi en Terry, de neef en zijn vrouw, van Magda en Theo, Vancouver te verkennen. We willen in ieder geval naar Stanley Park. ‘s Avonds zijn we uitgenodigd om bij hun thuis te eten en dan komt oom Piet ook. Dat zal gezellig worden. Het is lang geleden dat wij hem hebben gezien.

1. Christien:
    21 september 2018
    Een gezellige dag gewenst met de familie !!
    Wij gaan vanavond jullie kleinkinderen bewonderen .😊
    Geniet nog van jullie vakantie .....groetjes Christien
  2. Gabriella:
    23 september 2018
    Mijn moeder en ik zijn ook op Capilano bridge geweest en hebben we de Treetop route gedaan. We zijn toen ook nog naar Grouse Mountain geweest. Prachtig allemaal.
    Zo jammer dat het zo ver weg ligt. Vancouver is mn nummer 3 bestemming.