Het gaat opschieten nu

21 augustus 2018 - Barendrecht, Nederland

in september 2017 kwamen Theo en Wija met de opmerking “wij zijn er klaar voor”. Waarvoor zou je dan zeggen, maar door Theo zijn ziekenhuisopname moest onze eerder voorgenomen reis met zijn vieren naar Canada worden uitgesteld, maar nu voelde Theo zich goed genoeg om de reis te gaan maken.

Vanaf dat moment werden de voorbereidingen ingezet. Als eerste diende er een reisperiode afgestemd te worden. We kwamen uiteindelijk uit bij de maand september. Wat willen we allemaal gaan doen en hoe. Ook dat was al vrij snel besloten. We zouden een trip gaan maken van Calgary naar Vancouver, via Banff, Whistler, Clearwater en Vancouver Island.

Eerste wat geregeld moest worden waren de tickets. Onze keuze viel op de KLM, rechtstreeks vanaf Schiphol naar Calgary en ook weer een rechtstreekse vlucht van Vancouver terug naar Schiphol. Ook een ruime auto werd er vastgelegd en de eerste overnachtingen in de buurt van Banff. Verder zouden we de trip een soort van op de Bonne fooi doen, niets bespreken en wel zien hoe, hoelang en waar.

Naar mate de weken  verstreken en vele forums en Facebook pagina’s geraadpleegd te hebben kwamen we er achter dat we niet de enige zijn die in deze periode een trip door west Canada zouden gaan maken. Besloten werd toch enkele accomodaties vast te leggen en gedurende de tij werd zo toch een volledig ingevuld programma gemaakt. In de week op Vancouver Island staan in ieder geval drie excursies gepland, beren spotten, een walvis/orka zoektocht en een rondvlucht met een watervliegtuig.

Met nog ruim een week te gaan gaat het nu wel kriebelen. Er zijn momenteel veel wildfire branden in de gebieden die wij gaan bezoeken. Hopen dat deze snel geblust kunnen worden met regen en menskracht. We gaan het zien. Van de reis zullen wij regelmatig een verslag op deze website plaatsen met als het even kan foto’s erbij.

We laten snel weer wat vanons horen

groetjes, Wija, Theo, Magda en Leon.