Eerste dag in Canada

2 september 2018 - Castle Junction, Canada

De eerste dag
Zaterdag 1 september
Rond 8 uur was Wim er om ons naar Schiphol te brengen. Via Theo en Wija gingen we richting Schiphol. Dat ging vlot via de A4 en bij Schiphol aangekomen was het bij de Kiss & Ride al erg druk. Na afscheid genomen te hebben van Claudia en Wim gingen we naar de bagage drop of, inchecken was al gedaan. Via het labyrint van paadjes kwamen we toch binnen een kwartiertje bij de drop of. Gelukkig waren de koffers alle vier binnen de gewicht eis dus dat ging goed. Door naar de douane. Via de zelfscan door de detector en daar ook weer alles oké, al hoewel, Wija haar rugzak werd op drugs gecontroleerd. Leek het toch nog een beetje op “border security”
Alles was oké dus door naar de vertrekhal. Een broodje en een drankje gescoord en daarna nog even naar de winkeltjes. We konden boarden vanaf 11.45 uur bij Gate E20. Ons vliegtuig een Airbus A330-300 genaamd de Piazza Navona Roma van de KLM. Onze plaatsen waren in de Economy+ met extra beenruimte bij het raam.
De vlucht duurde 8.40 uur en vertrok precies op tijd en kwam ook op tijd aan en verliep vlot. De nodige hapjes, maaltijden en drankjes werden geserveerd. Om de tijd te doden hebben we filmpjes gekeken, een Netflix serie, muziek geluisterd en kort geslapen.
Het was een mooi gezicht om af te dalen boven Calgary. Het zicht was goed en down toen met zijn wolkenkrabbers was mooi om te zien. Na de landing een korte gang door waar we al welkom werden geheten door een vrouw op leeftijd, als vrijwilliger om iedereen welkom te heren. Daarna door naar de douane in een grote hal, maar er waren geen andere internationale vliegtuigen dus binnen 5 minuten door de douane. Op naar de koffers, dat was even wachten, maar ok die kwamen en na de check bij de uitgang door naar de autoverhuur van Alamo. Wat een verschil met Schiphol qua drukte. We konden er in alle rust heenlopen. Bij de balie aangekomen werden we vlot geholpen en moesten we daarna nog vijf minuutjes wachten op de sleutels. Vijf minuten werden tien minuten werden een kwartier, een halfuur en na navraag werd er druk gezocht, maar de sleutels kwamen niet. Na vijftig minuten eindelijk dan de sleutels. Omdat we lang moesten wachten kregen we dan wel weer een upgrade en geen eind fee betalen omdat we in een andere stad inleveren. De upgrade was van een minivan naar een echte SUV. Een Ford Experion waar je bijna een trapje nodig heb om in te stappen.
De vanuit Nederland meegenomen navigatie installeren en op naar een supermarkt. Na een kwartiertje daar aangekomen en de eerste boodschappen gedaan. Volgende bestemming ingesteld op Castle Junction en specifiek ons park Johnston Canyon lodges. Via mooie kaarsrechte wegen, langs enkele Olympische Spelen wedstrijd accomodaties (springschans, bobsleebaan) door richting de bergen. Via Banff door naar Castle Junction. Mooie rustige lokale weg door de natuur en rond half zeven waren we op de bestemming. Ingecheckt en door naar onze lodge. Daar aangekomen bleek het een heel leuk huisje te zijn, alles van hout leuke kamer, slaapkamers een badkamer met een bad op pootjes en leuk gelegen in het bos vlak bij een beek/rivier. Na uitpakken van de auto een rondje over het park gedaan en gezien dat er in ieder geval wandelingen te maken zijn naar watervallen.
Terug in het huis broodjes klaar gemaakt en gegeten. Daarna vroeg naar bed, het was een lange dag, met een tijdsverschil van 8 uur.

1. Frans en roely:
    3 september 2018
    heel leuk om jullie zo te volgen, leuke foto's