Dat zijn we niet gewend

3 september 2018 - Castle Junction, Canada

Dat zijn we niet gewend
Zondag 2 september
Na een eerste nacht in Canada, door het tijdsverschil, al erg vroeg wakker, hebben we ons ontbijt in het huisje genuttigd. Vandaag staat Banff in ieder geval op de planning. Het blijkt een leuk stadje te zijn, met een leuke “main street” met o.a. diverse souvenir winkeltjes. We scoren een bakje koffie en warme chocomelk, het is koud 5 graden, dus dat gaat er wel in. We lopen door Banff en daarna via een korte trail over een voetgangers brug weer terug naar de auto. Met de auto rijden we door naar de Bow falls, de eerste waterval die we op de foto gaan zetten. Terug in Banff hebben we een lekkere lunch bij Earls.
Na de lunch doen we nog wat boodschappen voor het avondeten en ontbijt en daarna terug naar Johnston Canyon. Na een halfuurtje besluiten we de trail bij ons park naar de lower en uper falls. Een mooie en soms ook steile niet zo lange wandeling van rond de twee kilometer. We hadden het al vanuit ons huisje gezien, het pad loopt een klein stukje beneden het huisje langs, maar we waren zeker niet de enige op dit pad. Dat zijn we niet gewend van onze tochten in Zweden of Zwitserland. Sommige stukken was het erg druk op een pad waar je net met zijn tweeën naast elkaar kan lopen.  Het was zeker wel de moeite waard. Eerst naar de lower fall met een mooi uitzichtpunt en daarna nog  een stuk verder door omhoog lopen naar de uper falls. Ook hier weer een mooi uitzicht.  De terugweg via hetzelfde pad wordt aangevangen met veel mooie foto’s op het fototoestel. Terug bij ons park verdienden we wel een ijsje.
 Vanwege de late en lekkere lunch was het avondeten makkelijk met een broodje en een drankje. Morgen gaan we de andere kant op in Banff National Park.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ellen:
    4 september 2018
    Prachtig zeg!! Geniet er van.