Engelse sfeer

17 september 2018 - Victoria, Canada

Maandag 17 september
Engelse sfeer
Vandaag de verplaatsing van Ucluelet naar Victoria. We begonnen de dag met een strak blauwe  lucht en we vertrokken bij tijds zodat we ‘s middags nog tijd zouden hebben om Victoria in te gaan.

De weg naar Victoria ging tot aan Nainamo over dezelfde route als de route die we vrijdag hadden gereden. Onderweg gestopt voor een kop koffie. Op de route kwamen we weer via Cathedral Grove en daar zijn we gestopt voor een korte trail door het bos. Dit bos bestaat uit enorme grote, hoge en dikke bomen en ook was het er erg vochtig, dus veel mossen en varens. Een prachtig gezicht die enorme bomen met hele dikke stammen.

Op de route kwamen we door diverse plaatsen en in één van deze plaatsen, Dawson, zijn we nog de stad ingereden. Het plaatsje staat bekend om zijn totempalen. We hebben er een paar gezin, maar niet al te veel. We zijn ruim twee weken in Canada maar hadden nog geen één keer bij een fastfood restaurant gegeten. Nu dus wel en wel bij de plaatselijke Burger King.

Na de stop weer door en we waren rond half vier bij ons hotel in Victoria. Een mooi hotel, vlak bij de haven van Victoria. Na het inchecken zijn we Victoria ingegaan en hebben we even gekeken waar we morgen moeten zijn voor de twee geplande excursies. Eerst met een watervliegtuig een rondje vliegen en daarna met een zodiak walvissen en/of okra’s spotten.

De middag verder rondgekeken in de stad. Je merkt hier inderdaad de Engelse invloeden zoals Ierse pubs en typische Engelse kledingwinkels. Tegen zeven uur zijn we gaan dineren en daarna terug naar het hotel. Morgen schijnt het weer een mooie dag qua weer te worden dus dat zou goed uitkomen voor de geplande excursies.