Nummer 10 t/m 15,een bere leuke dag

16 september 2018 - Ucluelet, Canada

Zondag 16 september
Nummer 10 t/m 15, een beer goede dag
Vandaag stond de eerste geplande excursie van deze vakantie op de planning. Met Jamies Whale watching and adventure zouden we beren gaan spotten. Het regende echter al sinds gisterenavond aan één stuk door en best wel hard en ook in de ochtend regende het nog steeds, het zag er dan ook somber uit.

Rond tien uur zijn we weggereden om een bak koffie te gaan drinken, maar eerst even melden bij Jamies. Na aanmelding daar gelijk gebleven want daar konden we ook koffie drinken.

Om  elf uur zouden we weggaan, maar het werd iets later. Gelukkig was het gestopt met regenen. We gingen met twaalf personen in een zodiak en kregen rode reddingspakken aan en daarover lange oranje regenjassen. Op naar de Zodiak en Ben was onze schipper voor de dag. Bij het wegvaren zwom er al een zeehond met ons mee. We voeren, nadat we op open zee waren, met grote snelheid over het water en de golven, dat was al een aparte ervaring. We voeren langs allerlei eilandjes en op één van de eilanden lagen zeeleeuwen op de rotsen te luieren. Na de fotoshoot weer verder gevaren naar de kust een stuk verder op en daar langzamer gaan varen.

Op een gegeven moment maakte Ben een scherpe bocht naar rechts en ja hoor daar zagen we een zwarte beer struinen langs het water op zoek naar eten met name oesters. Een prachtig gezicht hoe de beer daar met gemak rotsblokken om rolde om er onder te kijken. Na een paar minuten gingen we weer verder en een stuk verderop konden we nummer 2 van de dag noteren. Niet alleen de beren waren fascinerend om te zien, ook de natuurlijke omgeving, de kustlijn, de bomen en rotsen het was een prachtig gezicht.

Na ongeveer twee uur varen, stilliggen en fotoshoots stond de teller voor deze excursie op 6 beren. Met deze 6 erbij staat de teller voor ons op 15 beren tijdens deze vakantie. Een mooi resultaat wat ons betreft.

We gingen weer met de zodiak op de thuisbasis aan en het regende inmiddels ook weer. Met hoge snelheid, regen in het gezicht en klappen op het water door de redelijke golven voeren we terug naar Ucluelet. Ondanks de regen en wind door de snelheid weer heel gaaf om te doen.
Bij terugkomst aan de pier heeft Ben nog een paar foto’s van ons vieren gemaakt en daarna hebben we onze reddingpakken en regenjas weer uitgedaan en zijn we naar een soort surf tentje gelopen om wat te eten en te drinken. Al met al één van de hoogtepunten van deze vakantie.

In de middag zijn we nog even naar de andere kant van het schiereiland, naar Tofino, gereden en bij Long Beach gestopt. Het was inmiddels strak blauw en zonnig weer. Al met al qua weer van alles wat.

Morgen weer een dag van verplaatsen. We gaan van Ucluelet maar Victoria, een stad in het zuiden van Vancouver Island. Hier verblijven we 2 nachten en gaan we Whale watching doen en een rondvlucht met een watervliegtuig.

1. Christien:
    17 september 2018
    Wat een mooie belevenis zeg....geweldig !!
    Veel plezier nog groeten uit Zeeland