Zeelucht

15 september 2018 - Ucluelet, Canada

Zeelucht
Zaterdag 15 september
Vandaag zijn we al weer twee weken onderweg. Vanuit Calgary via Banff, Jasper, Clearwater en Whistler zijn we gisteren op Vancouver Island in Ucluelet aangekomen. Via het Canada forum op Facebook hadden we een bericht gezien over de Thornton Creek Hatchery, vlakbij Ucluelet. Hier worden zalmen gekweekt met de kuit van zalmen die daar in de rivier langskomen. Deze worden gevangen en het kuit blijft achter en daarna worden de zalmen teruggezet is de rivier.

De meeste zalmen overleven het dan wel, maar de beren uit de buurt komen hier ook dagelijks vissen. We zijn hier wezen kijken en hebben er één beer bezien, langs de waterkant, maar we hebben hem niet zien vissen. Het was op dat moment eb en dan komen er geen zalmen de rivier ingezwommen en dus zijn er op dat moment helaas ook weinig beren. Gelukkig toch wel één gezien.

Hierna in het dorp koffie en hot chocolat gedronken. Het weer was inmiddels prima voor een buitenactiviteit dus zijn we doorgereden naar de Wild Pacific Trail. Een trail van een kleine drie kilometer door een mooi natuurgebied, het gebied wordt ook wel mini regenwoud genoemd. Je kon hier goed merken dat je aan de kust bent want je kan de zeelucht hier goed ruiken. De bomen en andere struiken waren erg mooi en ook iedere keer het uitzicht over de Pacific kust, met kleine eilandjes en rotspartijen, leverde schitterende uitzichten op.  De jarenoude bomen hadden allerlei vreemde vormen en ook waren er veel verschillende soorten mos te zien. We kwamen ook nog mooie vogels tegen, maar goed vastleggen op de foto was lastig.

Al met al weer een mooie dag op Vancouver Island. Morgen gaan we een beren excursie doen met een gids vanaf het water. Benieuwd of we nog meer beren kunnen bijschrijven. Het aantal beren die we tot nu toe gezien hebben staat op 8.