Op een bewoond eiland

14 september 2018 - Ucluelet, Canada

Op een bewoond eiland
Vrijdag 14 september
Vanmorgen na het gebruikelijke ochtendritueel voor het ontbijt naar ‘De Dutch’ een ontbijt / lunch restaurant in het zelfde gebouw als de receptie van ons Best Western Inn. De Dutch is een van oorsprong door een Nederlands stel gestart restaurant en heeft inmiddels meerdere vestigingen. Pannekoeken, zoals ze dat hier nog schrijven en niet zoals wij nu schrijven pannenkoeken, staan ook op het menu, maar ook beschuit, havermout en vele andere, naar ons idee niet echt Nederlandse ontbijt / lunch gerechten.
Na het ontbijt nog een halfuurtje wachten voordat we konden vertrekken want we konden niet eerder dan na 10uur inchecken voor de ferry naar Vancouver Island, want als je eerder incheckt vervalt je reservering. Rond kwart voor 10 dan toch vertrokken en het was maar een kilometer of 15 naar Horseshoe Bay vanwaar de ferry zou vertrekken. Het was allemaal keurig geregeld qua bewegwijzering en wegen. Het kon niet missen dus we waren er soepel en keurig na tienen. Rond kwart voor elf konden we aan bord rijden en even na elven vertrok de ferry voor een overtocht van 1 uur en 45 minuten.
Het werd een rustige overvaart, weinig wind, flauw zonnetje dus dat ging prima. Aan boord wat rondgekeken, e-reader gelezen en koffie gedronken en op het eind nog even een lunch. Aangekomen in Nainamo was het best wel een drukke bedoeling. Veel verkeer, veel winkels, bedrijven e.d. We konden dankzij de Tom Tom makkelijk de route van 183 kilometer naar Ucluelet vinden. Na korte tijd begon het ligt te regenen en naarmate we verder reden ging het steeds harder regenen.
De route ging door een prachtig gebied en door mooie natuur van o.a.de Cathedral Grove. Helaas was er geen plaats vrij om te stoppen en het regende ook behoorlijk. Als we teruggaan wellicht hier toch nog even stoppen.
In Port Alberni reden we langs een Walmart dus daar gelijk even gestopt voor boodschappen. Hierna weer doorgereden voor de laatste etappe. In Ucluelet aangekomen waren we positief verrast door de omgeving, de gebouwen en de sfeer. Hier gaan we ons de komende dagen wel vermaken. Bijna bij ons verblijf aangekomen konden we toch nog wildlife noteren. In een zijstraatje zagen we een kleine Elk of wel Wapiti lopen.
De Reef Point Cottages waren snel gevonden en inchecken ging vlot. We hadden via Canada Online twee 2 persoons cottages gehuurd nummer 11 en 12 naast elkaar en die zagen er erg leuk uit in een leuke omgeving. Snel naar binnen en de spullen uit de auto.
Na het diner, zelf gemaakte wraps, zijn we nog even een rondje gaan lopen en bij het strand, Terrace Beach aangekomen zagen we zee anemonen op het strand liggen die waren aangespoeld en ook vreemde lange waterplanten waarvan we de naam niet kennen. Uitkijkend over het water zagen we plots een zeehond die zijn of haar kop iedere keer boven water stak. De zeehond was kennelijk lekker aan het dineren want er sprong ook een enkele zalm uit het water. Het werd inmiddels al redelijk donker en daarom teruggelopen naar onze cottages.
Benieuwd wat we morgen allemaal weer zullen zien en meemaken.