Van de rust naar de drukte

13 september 2018 - North Vancouver, Canada

Van de rust naar de drukte
Donderdag 13 september
Vandaag de reisdag naar de kust bij Vancouver. De reis ging over de See to Sky highway, maar voor ons dus eigenlijk de Sky to See highway. Onderweg nog een stop gemaakt bij een mooie waterval, een kwartiertje lopen vanaf de weg.
De totale afstand voor vandaag was circa 130 kilometer dus er was nog tijd om rond te kijken. Eerst zijn we bij een zalmkwekerij gestopt, maar daar was niets te bleven, alle bassins waren leeg. Een stukje terug bij een brug hadden we op de weg naar de kwekerij al grote vogels bij de rivier zien zitten, maar die bleven niet echt zitten toen wij daar stopten. We konden ze van afstand wel op de foto zetten. Google leert ons dat dit Roodkopgieren waren.
We zijn een stukje verderop bij Squamish nogmaals de highway afgegaan omdat hier zeearenden bij de rivier zouden zitten die de zalmen uit het water pikken. Bij het restaurantje daar zeiden ze dat dit pas in november regelmatig te zien is dus dat ging niet lukken. Wel zagen we diverse keren zeehonden die hun kop boven water lieten zien. De rivier staat in verbinding met de Grote Oceaan en dus kunnen de zeehonden ook de rivier op zwemmen en lekker zalm eten. We kunnen de zeehond ook weer bijschrijven op het lijstje met wilde dieren.
Verder rijdend naar Vancouver werd het steeds drukker, dat was weer even wennen en kwamen we ook langs Horseshoe Bay, waar morgen de ferry naar Vancouver Island vertrekt. Hier gelijk even gekeken waar en hoe we morgen de ferry bereiken.
Bij ons hotel, Best Western Capilano Inn, ingecheckt en daarna met een taxi richting Gastown. De taxichauffeur gaf aan dat we dan beter met de waterbus over konden varen. Dat zou sneller en goedkoper zijn. Aldus werden we afgezet bij de waterbus terminal van Vancouver Noord. Met deze waterbus zijn we overgestoken naar downtown en daar waren we al vlak bij de gezellige wijk Gastown. Hier staat o.a.een stoomklok die stoom opbouwt die ieder uur de stoomfluiten af laat gaan.
Hierna hebben we lekker gegeten bij de Flying Pig. Een leuk restaurant met een prima kaart. Verder hebben we nog diverse souvenir winkeltjes afgelopen en zijn we daarna weer met de waterbus en taxi terug gegaan naar het hotel.
Morgen gaan we de overtocht maken naar Vancouver Island en steken we daar over naar de andere kant naar Ucleulet, waar we drie nachten verblijven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frans en roely:
    14 september 2018
    het was weer leuk om te lezen.