Beren gespot

8 september 2018 - Clearwater, Canada

Beren gespot
Zaterdag 8 september
Na een redelijk goede nacht, altijd weer wennen aan een ander bed, was het eerst tijd om Anneke Roos via FaceTime te feliciteren met haar verjaardag. Dat vond ze erg leuk. Daarna voor het ontbijt naar de bungalow van Theo en Wija.
We gingen al lekker bij tijds op pad richting Wells Gray Park, maar eerst nog lekker een kopje koffie en warme chocomelk gedronken op het terras bij een blokhut aan het begin van de straat. Hierna doorgereden naar ons eerste reisdoel, de Moul Falls. Deze was te bereiken via een mooi pad van circa 2,7 km. door de bossen met een flinke daling. We kwamen bij het uitzichtpunt en dat was een fantastisch gezicht. We waren echter nog niet bij het einddoel van deze trip want je kan ook achter deze waterval langslopen. Hiervoor moet je wel eerst een flink stuk steile afdaling doen o.a.via een trap. Beneden aangekomen bij de waterval was het heel leuk om er achterlangs te gaan. Wel eerst de poncho’s aan gedaan en ondanks dat werden we toch nog flink nat, maar het was indrukwekkend om dit te doen. Via dezelfde trap weer terug naar boven en het pad weer terug naar de auto, op naar het volgende uitzichtpunt.
Bij dit volgende uitzichtpunt, Helmcken Falls, weer een heel mooi uitzicht en dit keer was het een waterval waarbij het water 141 meter naar beneden valt, ter vergelijking, het water in de Wereldberoemde Niagara watervallen valt ‘slechts’ 53 meter naar beneden. Hier hebben we lekker gepicknickt met de zelf meegebrachte etenswaren.
Vervolgens nog een kleine waterval gezien en tenslotte nog de Dawson falls, vergelijkbaar met de Niagara watervallen, maar dan kleiner. We besloten hierna terug te gaan naar ons verblijf om lekker een uurtje in de zon te gaan zitten. Op de terugweg zagen we op een geven moment een aantal auto’s stilstaan met de knipperlichten aan. Wij ook gestopt en ja hoor, daar zagen we dan eindelijk een beer en wel een moeder beer met twee welpen, vlak naast de weg. Geweldig om te zien en we konden prima de nodige foto’s maken en filmen. We vonden dit allemaal bijzonder.
Terug bij ons verblijf hebben we lekker een uurtje niks gedaan en daarna zijn we naar Hop “N” Hog Tap & Smokehouse gegaan, een op het Canada forum veel geprezen restaurant en dat kunnen wij onderschrijven. We hebben hier heerlijk gegeten. Daarna nog een laatste waterval bezocht en toen terug naar ons verblijf. Morgen weer verder naar onze volgende bestemming, Pemberton, bijna 500 km verder.