Reis van een kleine 500 kilometer

9 september 2018 - Pemberton, Canada

Reis van een kleine 500 kilometer
Zondag 9 september
Vandaag stond de verplaatsing g op het programma van Clearwater naar Pemberton. Een reis van bijna 500 kilometer. We vertrokken al vroeg, rond kwart over acht en reden richting Kamloops over de Highway 5 South. In Little Ford namen we de BC24 richting Bridge Lake. Een mooie route over een bergpas omhoog en weer naar beneden.
Bij het meer Bridge Lake maakte we een stop voor koffie. We kwamen uit bij een restaurant, gerunt door een Italiaan. Hier lekker wat gedronken met zelfgemaakte appel cake. De beste man had de tijd voor ons en gaf een kaart mee met een alternatieve route, niet via 100 mile house, maar via 70 mile house. Een rustige mooie route langs Green Lake. Hier zagen we tussen de bomen twee herten staan, dat was mooi alleen leuke het niet om een goede foto te maken.
In 70 mile house stopte we om te tanken en daarna weer door richting het plaatsje Clinton. Op de route daarheen zag Magda een wolf op een rots zitten, maar we konden helaas niet stoppen. Vlug gedraaid waar het kon en teruggereden, maar de wolf zat er niet meer, maar stak wel de weg over, dat konden we allemaal goed zien, alleen helaas geen foto ervan gemaakt.
Weer verder richting Clinton kwamen we langs de weg ook nog een bergmarmot tegen. In het plaatsje Clinton was het tijd voor de lunch en dat dus ook gedaan. Hier waren ook allerlei winkeltjes, zeg maar rommelmarkt winkels, op zijn Zweeds Loppis genaamd. Hier natuurlijk even naar binnen. Altijd leuk om oude troep te bekijken.
De route verder werd steeds afwisselender, maar het weer werd helaas steeds minder. We vertrokken vanochtend met een strak blauwe lucht, maar lopende de middag begon het regelmatig te regenen. Op het laatste traject kwamen we nog een grote berggeit tegen en tegen half vijf kwamen aan bij ons verblijf voor de komende vier nachten. Een prachtig Lodge in Pemberton. We hebben hier een suite met twee slaapkamers, met ensuite badkamers. Een mooie zithoek met haard en een uitgebreide keuken, met vaatwasser en een ruim balkon. Ook prettig dat er een wasmachine en droger zijn.
Het diner hebben we genuttigd in het dorpje, bij de Pony pub en restaurant. Ook hier weer lekker gegeten en vriendelijke mensen. Terug in de Lodge de avond verder rustig doorgebracht. We zien wel wat we morgen gaan doen. Hangt ook van het weer af.