Culturele dag

11 september 2018 - Pemberton, Canada

Een Culturele dag
Dinsdag 11 september
We kunnen merken dat we steeds meer in de vakantiemodus komen want we worden iedere dag een beetje later wakker. Na het dagelijkse ochtendritueel en het ontbijt doen we nog een poosje rustig aan.
Bij de ‘Trip Advisor things to do’ wordt de Whistler Train Wreck trail genoemd. Een trail naar een oude trein die ongeveer 60 jaar geleden is ontspoort, maar het was te duur om het allemaal op te ruimen. Dat leek ons een leuke trail om te lopen, echter bij de weg daarna toe stond een bord dat de trail gesloten was wegens werkzaamheden aan een gasleiding. Heel jammer want we hadden ons erop verheugd.
Wat nu te doen, het weer was druilerig dus echt een flinke buitenactiviteit leek niet zo slim. We hadden ook nog borden gezien van het Pemberton historical museum.
Eerst nog even geluncht bij de Pony pub en Magda kon hier de beroemde chocolate cake proeven. Hierna gingen wij naar het museum en dit bleek een museum te zijn met allerlei historische gebruiksartikelen en een aantal oude blokhutten en huizen helemaal ingericht met meubilair e.d. 19e en 20ste eeuw. Leuk om dit allemaal te bekijken en er liep en mevrouw rond die ons allerlei informatie over het museum en het verleden van Pemberton gaf.
Terug bij de Pemberton Lodge hebben we gezwommen en zijn we nog een lekker glas Canadese wijn gaan drinken in de lounge beneden. De verdere avond weer lekker geluierd.

1. Kees en Nelly Dubbeldam:
    12 september 2018
    Hallo Magda en Leon, Theo en Wija,
    ik heb zojuist alle foto's nog eens bekeken !
    Wat een geweldige reis ! Met alle weertypes !
    En konden alle koffers en losse spullen in de auto ?
    Lieve groeten van ons ! Kees en Nelly
  2. Magda en Leon:
    13 september 2018
    Leuk dat jullie onze reis volgen. We hebben een grote auto, een Ford Expedition en daar kunnen de koffers makkelijk in. We genieten enorm. Vandaag weer alle soorten weer gehad. Zon, in de wolken en zelfs natte sneeuw. De rest komt weer in ons verslag. Groetjes