eerste dag in Jasper: wildlife experience

5 september 2018 - Jasper National Park, Canada

Eerste dag in Jasper, wildlife experience
Woensdag 5 september
Na de reisdag van gisteren hadden we vandaag een dag in Jasper en omgeving. Het was strak blauw, maar de auto’s hadden wel allemaal bevroren ramen. Na het ontbijt in het restaurant van het hotel besloten we om richting Maligne Lake en Maligne Canyon te gaan. De route erheen was prachtig door bossen en langs meren. Ook reden we door Eem groot gebied waar bos randen waren geweest. Echt triest om te zien hoe het vuur enorme gebieden verwoest heeft. Duizenden bomen kaal en alleen nog maar we zwart geblakerde stam.
Uiteindelijk kwamen we uit bij Maligne Lake. Hier hebben we eerst koffie gedronken en daarna hebben we een stuk langs het meer gelopen. We kwamen hier ook weer twee Deense toeristen tegen die we gisteren ook al hadden ontmoet bij Peyto Lake en de Colombia Icefield. Canada is zo groot en toch kom je dezelfde mensen weer tegen. Later zouden we ze nog een keer tegenkomen bij de Canyon.
Om bij de Canyon uit te komen moesten we eerst weer ongeveer 30 kilometer terug dezelfde mooie route volgen. De Maligne Canyon bleek erg mooi te zijn. Een niet al te brede kloof, maar wel 38 meter diep bij de eerste brug die erover heen is gelegd. In totaal zijn er zes bruggen overheen gelegd, verspreid over de lengte van de Canyon. Indrukwekkend om te zien hoe het water zich door de eeuwen heen zich een weg heeft weten te banen door de Canyon.
Terug in Jasper hebben we een rondje gelopen en hebben we wat boodschappen gedaan.
Na het eren zijn we nog een wildtour gaan maken om wilde dieren te scoren. Dat is gelukt. We hebben een Moose / Eland en een Elk / Wapiti op de foto vast kunnen leggen.  De eland stak het Medicine Lake over. Zie de foto’s  die geplaatst zijn. Wat een geweldige dieren zijn dat toch. Morgen dag twee in Jasper National Park, maar wel een korte reis naar onze nieuwe accommodatie voor 1 nacht in Valemount.

1. Frans en roely:
    6 september 2018